دستگاه استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت

شرکت ماشین سازی چمران با هدف تامین ماشین آلات صنایع بسته بندی و مشاوره در زمینه بسته بندی محصولات تاسیس گردیده است و اکنون با بهره گیری از تجربه زیاد موفق به ارائه ماشین آلات بسیار با کیفیت در این عرصه گردیده است. یکی از مهم ترین و کاربردی ترین دستگاه های تولیدی شرکت چمران ، دستگاه استرچ پالت است که کیفیت بالایی دارد.

پالت چیست؟

پالت (pallet) یک وسیله تخت و رو صاف است که از چوب، پلاستیک و یا فلز ساخته می‌شود. که از آن جهت جابجایی بار و کالا به‌ وسیله تجهیزات انبارداری (مانند لیفتراک،جک پالت ها،استیکر برقی و …) به شیوه‌ای پایدار و ایمن استفاده می شود .

کالاها را بر روی آن قرار می‌دهند و با تسمه‌های فلزی یا پوشش‌های پلاستیکی محکم کشش‌پذیر (فیلم استرچ) به پالت بسته می شوند. پالت ها با توجه به نوع محصولاتی که روی آنها گذاشته می شود ساخته می شوند. مثلا هرچه محصولات ذکر شده سنگین تر باشند ، تغییراتی را روی آن انجام می دهند تا وزن بیشتری را تحمل نمایند و یا از جنس با استحکام بالاتری می سازند.

دستگاه استرچ پالت دستگاهی برای بسته بندی محصولات به روی انواع پالت می باشد. این دستگاه بسیار مناسب برای کشیدن انواع فیلم مخصوص استرچ بر روی محصولات مختلف روی پالت می باشد. از دستگاه استرچ پالت در کارخانجات صنعتی که دارای خطوط تولید بالا و نیازمند به حفاظت محصولات خود می باشند، استفاده می کنند.

 

کاربرد دستگاه استرچ پالت 

دستگاه استرچ پالت برای بسته بندی و سلفون کشی انواع پالت در ابعاد مختلف استفاده می شود به طور مثال جهت بسته بندی پالت بشکه های ۲۰۰ لیتری، پالت انواع بطری های آشامیدنی، انواع رول های پارچه ای، فلزی، کابل، پالت کاشی، پالت کتاب و از این دست محصولات کاربرد دارد. می توان به جای استفاده از سیستم سلفون کشی از سیستم نایلون شیرینک و مشعل نیز استفاده نمود.

 

بطور کلی وظیفه دستگاه استرچ پالت، کشیدن نایلون استرچ به دور محصول می باشند تا یک لایه نایلونی محافظ دور بسته مورد نظر ما را احاطه کند. دستگاه استرچ پالت در مقایسه با سایر دستگاه های بسته بندی این چنینی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر بوده و به کمک آن می توان انواع محصولات با اشکال  و ابعاد گوناگون را به سادگی بسته بندی نمود.

اغلب این دستگاه ها توانایی تنظیم مقدار کشش فیلم استرچ را دارند. وظیفه شایان دستگاه استرچ پالت علاوه بر جلوگیری از گرد و غبار به محصول، محافظت از محصول می باشد.

  • بسته بندی انواع پالت کارتن با هر سایز ابعاد و اندازه
  • بسته بندی انواع بطری در تعداد بالا
  • بسته بندی همزمان چند کارتن بر روی پالت
  • مشخص بودن کالا از زیر پوشش نایلون استرچ

مزایای دستگاه استرچ پالت 

  • محافظت محصول از گرد و غبار
  • کمک به زیبایی محصول
  • سرعت بالا بسته بندی محصول

انواع دستگاه استرچ پالت 

1- دستگاه استرچ پالت صفحه گردان

2- دستگاه استرچ پالت دروازه ای

3- دستگاه استرچ پالت مرغک دار

4- دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

6- دستگاه ربات استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت صفحه گردان 

روند کار دستگاه استرچ پالت صفحه گردان به این صورت می باشد که پالت محصول را برروی صفحه گردان دستگاه قرارداده و لبه ی نایلون استرچ را به یک قسمت از پالت متصل می نماییم و سپس دستگاه استرچ پالت را استارت زده تا صفحه گردان شروع به چرخش کند و روند سلفون و استرچ کشی به دور پالت محصول انجام گیرد.

 

دستگاه استرچ پالت دروازه ای 

در دستگاه استرچ پالت دروازه ای، محصول توسط جک پالت یا لیفتراک به روی صفحه  قرار گرفته و با چرخش صفحه دوار دستگاه استرچ پالت، سلفون به دور محصول پیچیده می شود. کارکرد دستگاه استرچ پالت دروازه ای مشابه دستگاه استرچ پالت صفحه گردان می باشد. از دستگاه استرچ پالت دروازه ای جهت بسته بندی محصولات حجیم با وزن بالا استفاده می گردد.

 

 دستگاه استرچ پالت مرغکدار 

روند کار دستگاه استرچ پالت مرغکدار همانند دستگاه های استرچ پالت فوق می باشد با این تفاوت که در بالای دستگاه تکیه گاهی به صورت اهرم برای تثبیت و نگهداری پالت ها روی هم در قسمت فوقانی دستگاه تعبیه شده که از احتمال ریزش محصولات از روی پالت جلوگیری می کند. اهرم فوقانی دستگاه را مرغک می نامند.

 

دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

دستگاه استرچ پالت فرودگاهی همانطور که از اسم آن مشخص است کاربرد اساسی و اصلی در بخش سلفون کشی چمدان و ساک های مسافرتی داشته و بسته بندی مطمئن به دور از گرد و خاک و رطوبت را برای کاربران فراهم ساخته است. روند کار دستگاه استرچ پالت فرودگاهی همانند دستگاه های فوق می باشد.

 

دستگاه ربات استرچ پالت 

در استرچ پالت رباتی دستگاه به صورت ربات به دور پالت می چرخد و عملیات سلفون کشی را انجام می دهد و نیازی به حمل و هدایت پالت توسط لیفتراک و جک پالت به سمت دستگاه استرچ پالت نمی باشد. با این تفاوت که ربات استرچ پالت فرآیندی برعکس تمام استرچ پالت های نام برده دارد.

دستگاه ربات استرچ پالت دستگاه مجهز به سنسور چشم الکترونیکی می باشد که به صورت اتوماتیک به دور پالت می چرخد.در دستگاه ربات استرچ پالت هیچ محدودیت وزنی وجود ندارد. سرعت بالای ربات استرچ پالت و سهولت کار و عدم جابجایی پالت از مزایای این نوع دستگاه می باشد.

 

دستگاه سلفون کش یا استرچ کش 

بطور کلی سلفون کش به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم بندی می گردد.

سلفون کش دستی (استرچ کش دستی) 

این دستگاه جهت بسته بندی مواد غذایی با روکش سلفون مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا ظروف یکبار مصرف که حاوی مواد غذایی می باشد را توسط این دستگاه بسته بندی می نمایند. از این دستگاه جهت بسته بندی مواد غذایی همچون گوشت ، مرغ ، ماهی، سبزیجات ، قارچ، قارچ دکمه ای میوه جات و … استفاده می گردد. عملیات بسته بندی در این دستگاه بصورت دستی بوده و توسط اپراتور به راحتی انجام می پذیرد.

سیستم الکتریکی این دستگاه به این صورت است که صفحه الکتریکی آن به طور مداوم گرم می باشد و دارای یه سیم برنده با ولتاژ پایین است که قبل از اینکه فیلم روی قسمت پایینی سینی بر روی صفحه داغ چسبیده شود، آن را برش می دهد. دمای صفحه داغ این دستگاه نیز قابل تنظیم می باشد. سلفون ها در عرض های متفاوتی وجود دارند تا برای بسته بندی یا همان سلفون کشی محصولات مختلف از قبیل محصولات گوشتی، سبزیجات، ماهی ، میوه و… مورد استفاده قرار بگیرند.

دستگاه سلفون کش دستی دارای دو غلطک جهت چرخیدن رول به روی دستگاه و یک تیغه حرارتی جهت برش سلفون و اتویی تفلونی جهت چسباندن و جمع شدن سلفون به ظرف می باشد.

 

کاربرد دستگاه سلفون کش (استرچ کش اتوماتیک) 

کاربرد این دستگاه بیشتر در سوپر مارکت ها ، رستوران ها ، کافه ها ، فروشگاه های گوشت و پروتئینی، هایپر کارکتها، کارگاه ها و کارخانه های بسته بندی می باشد.

 

سلفون کش اتوماتیک (استرچ کش اتوماتیک) 

در سلفون کش اتوماتیک بعد از قرار گرفتن ظرف حاوی محصول بروی کانوایر موجود بروی دستگاه کلیه عملیات پیچیدن فیلم سلفون غذایی به ظرف و برش و چسباندن به ظرف بصورت اتوماتیک توسط دستگاه انجام می شود.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است