دستگاه پرکن و میکسر مایع ظرفشویی جمران

دستگاه میکسر مایع ظرفشویی

دستگاه میکسر مایع ظرفشویی

در گذشته برای انواع شستشو و ضدعفونی کردن سطوح از صابون استفاده می کردند و شوینده هایی همچون مایع ظرفشویی،مایع دستشویی،مایع ضدعفونی کننده و … وجود نداشت.امروزه و با پیشرفت صنعت شیمیایی و تولید ماده های مفیدی همچون مایعات ضدعفونی کننده کارخانجات نیز بایستی دستگاه ها و تکنولوژی پیشرفته داشته باشند.یکی از انواع دستگاه میکسر مایعات که فرایند مخلوط کردن را به خوبی انجام میدهد دستگاه میکسر مایع ظرفشویی است. 

مشاهده این مطلب را از دست ندهید : انواع دستگاه میکسر پودر

دستگاه پرکن و میکسر مایع ظرفشویی دستگاهی مفید است که در اکثر کارخانجات تولید مایع ظرفشویی وجود دارد، دستگاه پرکن شوینده ها یکی از بزرگترین استفاده ها از مواد پاک کننده برای تمیز کردن لباس است.

فرمولاسیون پیچیده، منعکس کننده خواسته های متنوعی از کاربرد و بازار مصرف به شدت رقابتی است. به طور کلی ، مواد پاک کننده لباس های شسته شده حاوی نرم کننده آب ، سورفاکتانت ، سفید کننده ، آنزیم ها ، brighteners ، عطرها ، و بسیاری از عوامل دیگر است.

 

کاربرد دستگاه پرکن در صنایع مختلف

به طور کلی از دستگاه پرکن در صنایع غذایی و به منظور پر کردن شیشه های انواع مربا و مارمالاد، خامه، سس، شکلات، ماست، رب گوجه فرنگی و … در ظروف پلاستیکی، شیشه ای، فلزی و… به کار برده می شود.

دستگاه پرکن عسل را نیز می توان یکی از پرکاربردترین پرکن مایعات غلیظ به شمار آورد.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ همچنین در صنایع دیگری نظیر صنایع شیمیایی دستگاه پرکن مایع ظرفشویی و انواع مایعات شوینده، پرکن روغن موتور، پرکن اتواع شربت های دارویی و … نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نحوه کار دستگاه پرکن مایع ظرفشویی

  • برای پر کردن شیشه ها از مایعات غلیظ با استفاده از دستگاه پرکن، از شیوه سیلندر- پیستون استفاده می شود.
  • در واقع حجم سیلندر مبنای پر شدن ظروف بوده و حجم ظروف نشان دهنده این بوده که حجم سیلندر بایستی به چه میزان باشد، حرکت مایعات غلیظ نظیر عسل به واسطه سیلندر موجود در دستگاه روان تر خواهد شد،.
  • در برخی از پرکن های مایعات غلیظ نیز این امکان وجود داشته که برای حرکت روان و سریع تر مایع، مایع مورد نظر را پیش از پر شدن گرم نمود.
  • بعد از پر شدن، نوار نقاله انتقال ظروف پر شده را به سوی دیگر دستگاه های بسته بندی نظیر دستگاه دربند، لیبل زن، جت پرینتر یا تاریخ زن و … انجام خواهد داد.
  • دستگاه میکسر مایعات
  • طرزکار دستگاه پرکن مایع ظرفشویی، سیلندر پیستونی اتوماتیک به این صورت می باشد که اپراتور ظروف را روی نوار نقاله قرار می دهد. دستگاه ظروف را به صورت2 تا 6 تایی جدا کرده و در زیر نازل متوقف می کند. با حرکت پیستون به طرف جلو مواد داخل سیلندر به داخل ظرف تزریق می گردد.
  • هر کدام از نازل های دستگاه شامل یک محفظه استوانه ای (سیلندر) بوده که یک پیستون درون آن حرکت می کند.
  • در دهانه پیستون شیری سه طرفه وجود دارد که در هنگام عقب رفتن پیستون مسیر مخزن به داخل سیلندر را باز میکند و در هنگام جلو آمدن پیستون مسیر سیلندر به نازل را باز میکند، تا مواد داخل سیلندر، به داخل ظرف تزریق گردد.
  • بعد از تخلیه سیلندر و پر شدن ظرف، پیستون به طرف عقب برگشته و خلا ایجاد شده در سیلندر باعث وارد شدن مواد از مخزن تغذیه به داخل سیلندر می گردد و سیکل بعد آغاز می گردد.
  • برای به حد اقل رساندن خطا اندازه و حجم سیلندر ها بستگی به اندازه ظروف داشته و برای هر ظرف از سیلندر پیستون مخصوص آن وزن استفاده می گردد.
  • این دستگاه دارای قابلیت پرکردن مایعات غلیظ براساس حجم سیلندر میباشد.
  • دارای هد دربند جهت پركردن مايع ظرفشويي مي باشد كليه قسمت هاي درگير با مواد از جنس استنلس استيل مي باشد نازل ها از استيل 316 ضد خورندگي با مواد اسيدي مي باشد.

دستگاه میکسر سالاد الویه 

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است