دستگاه پرکن ثقلی

 دستگاه پرکن ثقلی

 دستگاه پرکن ثقلی

به طورکلی دستگاه پرکن ها چند دسته تقسیم می شوند که در مباحث قبل به آن اشاره شد با نگاهی گذار (پرکن پمپی ،سیلندر پیستون،ثقلی )
از دستگاه پرکن ثقلی بیشتر برای پر کردن مایعات رقیق از جمله آب ،شیشه شورها،مواد ضد عفونی ها و مواد شوینده استفاده می شود.
در سیستم این نوع فیلرها می بایست از مخزن ذخیره استفاده شود چرا که غیر از این صورت بگیرد در روند مظروف سازی با دچار مشکل می گردد. در سیستم دستگاه پرکن ثقلی همیشه مخزن ذخیره می بایست در یک حجم مشخصی دارای مواد باشد تا در زمان تزریق دچار مشکل نگردد.

طرز کار دستگاه پرکن ثقلی

به منظور یکسان نگه داشتن مخزن ذخیره از پمپ تزریق و همچنین سنسور نمایشگر سطح سنج استفاده می گردد که این امکان را به مصرف کننده می دهد بدون نیاز به کنترل مخزن ذخیره فرآیند تولید را ادامه دارند.قابل به توضیح می باشد در همین نوع ماشین ها با توجه به نوع مواد سازگار و ساخت دستگاه هم متفاوت می باشد.
در قسمت برق این دستگاه قابل به توضیح می باشد از سیستم pLs استفاده می گردد که دارای نمایشگر ۷ اینجی می باشد که این قابلیت را به مصرف می دهد تمام فرآیند را از طریق صفحه نمایشگر که دارای عملکرد آنالوگ و اتومات می باشد کنترل نماید همچنین به منظور بالا بردن سطح کیفیت و جلوگیری از خطا های احتمالی در صورت رسانا بودن مواد هر کدام از نازلها به صورت مجزا به سنسور تشخیص مواد مجهز نمود که این نوع سنسور ها هر کدام دارای کنترل سطح مجزا می باشد که این روند خطای فیلر را به صفر می رساند.
و چنانچه مواد رسانا نباشد می توان فرمان جداگانه ای در pLs برای هر نازل تعریف نمود و هر کدام از نازلها را به شیر برقی مجزا نصب کرد.در خصوص نازل ها باید گفت با توجه به نوع مواد می توان نوع استفاده نازل ها در هر فیلر مجزا باشد به طور مثال در مواد کف کننده مانند شیشه شورها از نازل های بلند و سیستم از کف پرکن استفاده نمود و در مواد دیگر از نازلهای کوتاه و غیره کف کن استفاده شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است