دستگاه پرکن پودری

دستگاه پرکن پودر

دستگاه پرکن پودری

دستگاه پرکن پودری در مدلهای اتومات و نیمه اتومات ( وزنی و تایمری ) ساخته میشود و قابلیت پرکردن مواد پودری مانند انواع ادویه ،آرد، وانیل، پودرهای شوینده، پودرهای آرایشی ، گرانول ،و … از بیست گرم تا دو کیلوگرم داخل ظروف جار ، پلی اتیلن ، شیشه ،پت را دارا می‌باشد.

کاربرد دستگاه پرکن پودری

این دستگاه ها به دلیل سهولت در روش انجام کار و افزایش سرعت بسته بندی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • صنایع شیمیایی
  • صنایع دارویی: به مظور بسته بندی دارو های پودری شکل
  • صنایع غذایی: برای بسته بندی اویه جات، پودر های قهوه، شکر، شیر خشک و…
  • صنایع بهداشتی و آرایشی: برای پر کردن پودر بچه، مواد شوینده
  • صنایع کشاورزی: برای بسته بندی انواع سموم ، کود ها و…

 

دستگاه پودر پرکن اتوماتیک

دستگاه پودر پرکن اتوماتیک نسبت به انواع دیگر دستگاه های پرکن پودری سرعت عمل و دقت بسیار بالاتری دارند به همان نسبت قیمت آن ها نیز بالاتر است. این نوع از دستگاه های پرکن پودری مناسب افرادی هستند که دقت و سرعت عمل را به قیمت ترجیح می دهند. به طور کلی اغلب کارخانه هایی که در زمینه صنایع غذایی، شیمیایی، صنعتی و… فعالیت می کنند، از این نوع بهره می برند. دستگاه پودر پرکن اتوماتیک نیازی به اپراتور ندارند و در نهایت دقت و سرعت می توانند به پر کردن ظروف بپردازند.

دستگاه پرکن پودری اتوماتیک قابل استفاده درخطوط بسته بندی انواع قوطی و ظرف جار میباشد. این دستگاه قابل اتصال به دستگاه انتقال پودر ، جهت پر کردن قیف دستگاه به طور مداوم  و همچنین دارای نوار نقاله و نگهدارنده ظروف و قوطی روی ریل میباشد.

دستگاه پرکن پودری نیمه اتومات

دستگاه پرکن پودری دستی یا نیمه اتومات یکی از انواع پرکن های است که با توجه به عملکرد ساده و کم حجم تر راندمان خوبی در کارگاه های بسته بندی مواد پودری دارد . نحوه استفاده و کارکرد این دستگاه به گونه ایست که ابتدا میبایست مواد پودری را بوسیله دستگاه انتقال پودر یا به روش دستی داخل مخزن دستگاه انتقال داد

سپس میزان و حجم مورد نظر مواد پودری را با توجه به مکانیزم طراحی شده برای دستگاه ( تایمری یا وزنی ) با فشردن پدال یا کلید دستی به داخل ظرف مورد نظر پر کرد . دستگاه پرکن پودری طراحی و ساخته شده در ماشین سازی به آفرین از جنس استنلس استیل میباشد و دو الکتروگیربکس مجزا برای دستگاه تبیه میشود ، یکی برای همزن مواد  و دیگری برای اوگر یا ماردون ، جهت انتقال مواد از داخل قیف به ظرف مورد نظر میباشد.

عملکرد دستگاه های پرکن پودر و گرانول

این دستگاه پرکن با استفاده از سیستم پمپاژ، محصولات را از طریق سیلندر پرکن به داخل ساک پرکن می‌کند. سپس با استفاده از دستگاه بسته بندی، ساک‌ها و پاکت های نایلونی در ابعاد و اندازه های مختلف آماده عرضه به بازار می‌شوند. علاوه بر آن، دستگاه پرکن پودر و گرانول با استفاده از سیستم کنترل وزن، یا همان توزین میزان پر کردن محصولات را با دقت بالا کنترل می‌کند.

دستگاه پرکن پودر و گرانول نیاز به تجهیزات صنعتی مختلف دارد. همچنین ماشین آلات پرکن بسته بندی دارای انواع مختلف مدل ها می باشد. پرکن مایعات نیز یکی از انواع مدل های دستگاه های پر کن می باشد.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است