دستگاه سیل القایی

کاربرد دستگاه سیل القایی

کاربرد دستگاه سیل القایی

دستگاه سیل القایی یکی از مهم ترین دستگاه ها در زمینه بسته بندی و وکیوم می باشد. کاربرد مهم این دستگاه امروزه و در شرایط خاص انواع ویروس ها بیشتر به چشم می آید. محصولات غذایی امروزه بیش از پیش نیاز به بسته بندی و حفاظت در برابر ویروس ها و سایر گرد و غبار ها دارند. این دستگاه بسیار مهم در صنعت صنایع غذایی بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسیار کاربردی می باشد.

در ادامه سعی بر آن داریم به معرفی بخش بیشتری از کاربرد های دستگاه سیل القایی بپردازیم. همچنین لازم می دانیم برای دسترسی سریع شما به اطلاعات کافی این نکته را متذکر شویم که تمامی مشاوره های ما به شما به صورت کاملا رایگان می باشد.

دستگاه سیل القایی

همان طور که میدانید یکی از مهم ترین دستگاه های وکیوم و بسته بندی دستگاه سیل القایی می باشد. این محصول یا دستگاه پر کاربرد یکی از انواع دستگاه سیل وکیوم و از دستگاه‌های بسته بندی بسیار پرکاربرد در صنعت است که برای بسته بندی محصولات به ویژه محصولات خوراکی در ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای استفاده می‌شود.

پر کاربرد ترین نوع این محصول وکیوم و بسته بندی محصولات غذایی، سیل های القایی هستند که به صورت کاملا دستی می باشند که برای بسته بندی محصولات در کارگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک استفاده می‌شود.

دستگاه سیل القایی با انواع دستگاه سیل وکیوم و سیل متفاوت است. دستگاه سیل القایی مواد ترموپلاستیک را توسط حرارت القایی به همدیگر می‌چسباند. مواد ترموپلاستیک موادی هستند که در برابر حرارت قابل ارتجاع، منعطف یا نرمش پذیر هستند. معمولا از فویل آلومینیم به عنوان هادی الکتریکی و انتقال حرارت القایی برای سیل یا آب بندی کردن درب پوشش بکار می رود.

کاربرد دستگاه سیل القایی

همان طور که در ابتدای مطلب بیان کردیم از مهم ترین کاربرد دستگاه سیل القایی استفاده در صنایع غذایی برای بسته بندی و وکیوم محصولات غذایی می باشد.  پیش از بررسی این کاربرد ها باید یاد آور این نکته باشیم که این دستگاه در دو نوع دستی و اتوماتیک می تواند ارائه و مورد استفاده قرار گیرد.

این دستگاه بسیار محبوب یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ های مربوط به بسته بندی و وکیوم  است که در صنایع بسته بندی برای پلمپ بطری ها و ظروف شیشه ای و پلاستیکی استفاده می شود و برای کسب و کارهای خانگی و فروشگاهی مناسب می باشد. این دستگاه بسته بندی در رده دستگاه های بسته بندی ارزان قرار دارد. قیمت دستگاه سیل القایی دستی نسبت به دستگاه سیل القایی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک پایین تر است.

نکته:برای استفاده از دستگاه سیل القایی دستی به اپراتوری نیاز داریم که عملیات سیل یا آب بندی کردن درپوش ظروف را با رول سیل انجام دهد.ابتدا اپراتور واشر سیل القایی (فویل آلومینیم) را در انتهای درب ظرف قرارداده و درب ظرف یا بطری را می بندد، سپس دستگاه بسته بندی و وکیوم غیر اتوماتیک یا همان دستی را بر روی درب ظرف قرار داده و کلید شروع کار را فشار دهد.

در این هنگام میدان مغناطیسی ایجاد شده و حرارت القایی باعث چسبیده شدن واشر فویل به سر بطری یا ظرف می شود.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است