دستگاه لیبل زن دستی

دستگاه لیبل زن دستی

دستگاه لیبل زن دستی

یکی از مهم ترین دستگاه های ماشین سازی چمران دستگاه لیبل زن می باشد که عمده کاربرد این دستگاه درج برچسب و لیبل بر روی محصولات تولیدی می باشد، دستگاه های لیبل زن براساس نوع کاربردی که دارند به دسته های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تقسیم بندی شده اند.

دستگاه لیبل زن در واقع یک نوع پرینتراست که از آن برای چاپ کردن حروف، بارکد و اعداد، با استفاده از هد حرارتی موجود در آن استفاده می شود. هد حرارتی موجود در دستگاه لیبل زن عمل چاپ را به وسیله ی لیبل حرارتی انجام می دهد. دستگاه لیبل زن شامل قطعات بسیار مهم و اصلی می باشد. این قطعات عبارت اند از : مین برد، هد حرارتی یا ترمال هد ، غلطک فید، موتور فید ، نگهدارنده ی ریبون و نگهدارنده ی لیبل .

مشاهده این مطلب>>دستگاه لیبل زن بطری 

لیبل زن دستی چیست؟

دستگاه لیبل زن دستی وسیله ای می باشد که با استفاده از آن می توان بر روی محصولات و تمامی اجناس در کمترین زمان ممکن قیمت و لیبل گذاری کرد. وظیفه ی دستگاه لیبل زن دستی این است که بر روی محصولات و اجناس دیگر برچسب گذاری کند.سرعت دستگاه لیبل زن دستی در برخی موارد بسیار اهمیت دارد.

طرز استفاده از دستگاه لیبل زن دستی به این صورت است که شما باید دستگیره موجود در این دستگاه را با کمک اپراتور لیبل حرکت دهید و به این صورت برچسب ها بر روی بسته بندی محصولات نصب می شوند. یکی از بهترین مزیت دستگاه لیبل زن این است که به راحتی قابل حمل می باشد. سبک بودن این دستگاه یکی از ویژگی های پرکاربرد آن است.

نمونه هایی دیگر از این دستگاه وجود دارد که می توان آن ها را به کامپیوتر متصل نمود. متصل شدن این نمونه از دستگاه لیبل زن دستی باعث شده است که اصول طراحی لیبل ها آسان تر و همچنین راحت تر باشد.

 

چگونگی عملکرد انواع دستگاه لیبل زن

تمامی دستگاه های لیبل زن دارای یک وظیفه و کار نهایی می باشند و آن هم نصب برچسب ها و لیبل های مشخص شده بر روی محصولات مختلف است. دستگاه های لیبل زن موجود در صنایع بسته بندی دارای انواع مختلفی می باشند،

برای نمونه دستگاه های لیبل زن دستی نصب لیبل ها را به صورت دستی و مکانیکی انجام خواهند داد و در دستگاه های اتوماتیک این کار به شکل اتوماتیک انجام می پذیرد.لیبل زن های اتوماتیک نیز دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشند و هر یک قادر به نصب لیبل بر روی محصولات خواهند بود.

روش کار دستگاه لیبل زن اتوماتیک

یکی از دستگاه های لیبل صنعتی که جزو پر کاربرد ترین ها می باشد، دستگاه لیبل زن اتوماتیک است. دستگاه لیبل زن اتوماتیک دارای دو نوع می باشد. نوع اول لیبل زن اتوماتیک حرارتی و نوع دوم لیبل زن پشت چسب دار است.

در خطوط تولید و همین طور بسته بندی دستگاه لیبل زن اتوماتیک یکی از اجزای مهم به حساب می آید. کارخانه هایی که عمل لیبل زدن را به صورت اتوماتیک انجام می دهد به صورت یک نوار مقاله محصولات به سمت دستگاه لیبل زن اتوماتیک می روند و لیبل ها به صورت اتوماتیک بر روی محصولات چسبانده می شوند.

 میزان اهمیت لیبل ها

بیشتر استفاده ای که از لیبل ها می شود در صنایع غذایی می باشد و همچنین در این صنعت لیبل ها بیشترین اهمیت را دارند. برای اینکه میزان اهمیت لیبل ها را متوجه بشیم به این موضوع دقت کنید که وقتی شما به فروشگاهی می روید و میخواهید محصول مورد نظر خود را تهیه کنید اول از همه مشخصات آن نظیر تاریخ تولید و انقضا ، قیمت و … محصول را که بر روی لیبل نوشته شده است می خوانید.

در اینجا متوجه می شوید که وجود لیبل بر روی محصولات مواد غذایی چقدر دارای اهمیت بالایی است. وجود لیبل بر روی محصولات در واقع حکم شناسنامه محصول مورد نظر را دارد.

معمولا در تمامی فروشگاه ها تمامی محصولات دارای لیبل می باشند و کم پیش می آید که محصول یا مواد غذایی لیبل نداشته باشد. داشتن لیبل بر روی محصولات یک امری ضروری می باشد. بعضی از محصولات قیمت آن ها در اکثر مواقع در حال تغییر است.

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است