دستگاه میکسر پودر

ساخت و فروش انواع دستگاه میکسر پودر

ساخت و فروش انواع دستگاه میکسر پودر

به منظور ترکیب مواد و یا همگن سازی مواد در سطح بالا می توان از  دستگاه میکسر پودر  و یا ریبون بلندر استفاده کرد که در ظرفیت های ۱۰۰، ۲۵۰،۴۰۰،۶۰۰  استفاده کرد. به طور کلی می توان گفت این دستگاه به نوبه خود منحصر به فرد بوده و بهترین نوع میکس را دارد و در صنایع مختلف غدایی،دارویی،صنعتی،آرایشی و بهداشتی و … استفاده می شود.

این دستگاه از جنس تمام استیل یا آهن ساخته می شود. نحوه انتقال قدرت توسط الکترو موتور و گیربکس که به صورت مستقیم سبب حمل توپ می شود، می باشد. این نوع میکسر به خوبی فرایند مخلوط کردن را انجام می دهد و به دلیل وجود دو نوع پره حول یک محور مستقیم در کوتاه ترین زمان عملیات میکس انجام می شود.

در قسمت زیرین میکسر خروجی مواد به تناسب ظرفیت دستگاه در نظر گرفته شده است که می توان بعد از عملیات میکس مواد را به خطوط تولید و یا قسمت بسته بندی هدایت کرد.

نام دیگر میکسر پودر 

  • ریبون بلندر
  • بلندر
  • هم زن
  • هم زن صنعتی
  • مخلوط کن
  • میکسر

از این نوع دستگاه میکسر پودر می توان در صنایع دارویی که دارای بالاترین حساسیت در مخلوط کردن پودر است استفاده نمود. تنوع حجمی این مدل دستگاه ها همچون دستگاه های مدل مخزن ثابت ۵۰ ، ۱۰۰، ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰، ۵۰۰، ۶۰۰، ۷۰۰، ۸۰۰، ۹۰۰، ۱۰۰۰، ۱۵۰۰، ۲۰۰۰ لیتر است که با توجه به وزن مخصوص ماده و پارتی که برای میکس تعیین می گردد می توان حجم دلخواه را انتخاب نمود که این موضوع در مدیریت هزینه برای خریدار حائز اهمیت است.

پره های رفت و برگشت در داخل مخزن شافت اصلی و فرعی و همچنین یاتاقان های تراشکاری شده بر روی مخزن و شاسی دستگاه از اصلی ترین قسمت های این ماشین است.

در دستگاه میکسر پودر علاوه بر موتور گیربکسی که برای گردش پره ها بر روی دستگاه نصب می شود از یک موتور گیربکس دیگر که بسته به سایز مخزن متغیر هست برای گردش مخزن استفاده شده است .

 

دستگاه میکسر پودر دبل شفت

این نوع میکسر پودر به شکل نیمه استوانه ای خوابیده تولید می شود که دو شفت به صورت طولی از آن عبور میکند و با حرکت خلاف هم این شفت ها که شکل خاصی دارند مواد با همدیگر ترکیب می شوند. به منظور ترکیب پود رهایی با چگالی بالا یا به اصطلاح پودر های سنگین از این نوع دستگاه ها استفاده می شود.

دستگاه میکسر پودر عمودی

این مدل دستگاه میکسر پودر به شکل عمودی است. میکسر پودر عمودی به صورت استوانه ای است که در زیر به یک مخروط می رسد. در این مدل یک ماردون در مرکز استوانه وجود دارد که مواد را از قسمت زیرین مخزن (بخش مخروطی) گرفته و به بالای مخزن انتقال می دهد.

خروجی اسکرو در قسمت بالایی مخزن می باشد و مواد پس از خروجی مجددا به درون مخزن وارد می شوند. انجام مکرر این فرآیند باعث مخلوط شدن مواد مختلف می شود. مخزن شامل یک شیر فلکه یا درچه خروجی و یک ورودی است که غالبا هر دو مورد در قسمت زیرین میکسر قرار دارند.یکی از اشکالات و معایب این مدل میکسر، کند و آهسته بودن فرآیند میکس و ترکیب مواد است .

عملکرد دستگاه میکسر پودر

در وهله اول انواع پودر مختلف با هر میزان را داخل مخزن ریخته و درب آن را می بندیم. درب مخازن دستگاه میکسر پودر به کمک تعدادی کلمپ کاملا آب بند می شود. سپس موتور پره دستگاه را استارت می کنیم، پس از مقداری میکس موتور مخزن را استارت می کنیم به طوری که ۱۸۰ درجه دوران کند سپس موتور مخزن را خاموش می کنیم . پس از انجام چند بار سیکل ذکر شده نهایتا شاهد میکس دقیق و صد در صدی از دستگاه خواهیم بود . سرعت میکس در این نوع دستگاه ها بسیار بالا بوده و حدودا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه خواهد بود.

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است