دستگاه لیبل زن

مهمترین کاربرد دستگاه لیبل زن

مهمترین کاربرد دستگاه لیبل زن

یکی از مهم ترین دستگاه های ماشین سازی چمران، دستگاه لیبل زن می باشد، مهم ترین کاربرد دستگاه لیبل زن ، درج برچسب حاوی مشخصات محصول بر روی آن است. به عبارتی دیگر یکی از دستگاه های مهم که در بسیاری از مشاغل مورد استفاده است دستگاه برچسب زن یا پرینتر لیبل می باشد.

به عبارتی دیگر زمانی که کالایی بسته بندی می شود بایستی بر روی آن کالا مشخصات،قیمت و تاریخ تولید و انقضا به صورت برچسب یا همان لیبل زده شود از طرفی دیگر با توجه به تعداد بالای کالاهای تولیدی که در کارخانه ها تولید می شود قطعا درج لیبل به صورت دستی غیر ممکن و تا حد زیادی زمان بر است. از همین رو بهترین گزینه استفاده از دستگاه برچسب زن می باشد. برای خرید دستگاه لیبل زن نیز همانند سایر دستگاه ها و ملزومات مهم و کاربردی بایستی اطلاعات جامع و کاملی درباره نوع و شیوه کارکرد دستگاه داشته باشید.

 

درباره دستگاه لیبل زن

دستگاه لیبل زن در واقع یک نوع پرینتر(لیبل پرینتر) می باشد که از آن برای چاپ کردن حروف ، بارکد و اعداد بر روی برچسب با استفاده از هد حرارتی موجود در آن استفاده می شود. هد حرارتی موجود در دستگاه لیبل زن عمل چاپ را به وسیله ی لیبل حرارتی انجام می دهد. دستگاه لیبل زن شامل قطعات مین برد، هد حرارتی یا ترمال هد ، غلطک فید، موتور فید ، نگهدارنده ی ریبون و نگهدارنده ی لیبل می باشد.

با توجه به تنوع در این دستگاه می توان گفت کاربرد آن نیز متنوع می باشد اما به طور کلی از این دستگاه درموارد بسیاری استفاده می شود،علاوه بر کارخانه ها در بانک ها،رستورانها،فروشگاه و داروخانه ها یا سازمان و شرکت های اداری نیز از این دستگاه استفاده می کنند.

به عبارتی مهم ترین کاربرد دستگاه لیبل زن درج برچسب و اتیکت بر روی محصولات در کمترین زمان می باشد.همچنین سرعت کارکرد این دستگاه بسیار مهم است زیرا در سرعت بالا قطعا کیفیت و روند برچسب گذاری نیز سریع تر انجام می شود.

 

دستگاه لیبل زن دستی

به طور کلی کار با دستگاه لیبل زن بسیار آسان می باشد اما در دستگاه لیبل زن دستی بایستی دستگیره موجود در این دستگاه را با کمک اپراتور لیبل حرکت دهید و به این صورت برچسب ها بر روی بسته بندی محصولات نصب می شوند. دستگاه لیبل زن دستی مزیت های بسیاری دارد که یکی از آنها حمل آسان است.

دستگاه لیبل زن اتوماتیک

یکی از دستگاه های مهم که در صنعت کاربرد بسیاری دارد دستگاه لیبل زن اتوماتیک می باشد که در دو نوع است. نوع اول لیبل زن اتوماتیک حرارتی و نوع دوم لیبل زن پشت چسب دار است.

به طور دقیق تر می توان گفت که مهم ترین دستگاه در خط تولید و بسته بندی محصولات دستگاه لیبل زن اتوماتیک می باشد. در کارخانه هایی که بر روی محصولات به صورت اتوماتیک برچسب زده می شود ابتدا محصولات بر روی یک نوار نقاله به سمت دستگاه لیبل زن حرکت می کنند و برچسب ها به صورت اتومات بر روی محصولات زده می شوند.

دستگاه لیبل زن نیمه اتوماتیک

دستگاه لیبل زن نیمه اتوماتیک را می‌توان یک دستگاه همه کاره به ‌حساب آورد که برچسب‌های خود چسبنده‌ای را بر روی ظروف و کالا به شکل استوانه‌ای و مربعی اعمال می‌کنند، همچنین باید گفت از این دستگاه برای برچسب زدن بطری‌های پلاستیکی نیز استفاده می‌شود. دقت داشته باشید لیبل زن نیمه اتوماتیک را می‌توان مجهز به فیبر نوری دانست.

دستگاه لیبل زن عمودی

این دستگاه را می‌توان یکی از دستگاه‌ های موردپسند در نظر گرفت که می‌تواند در دقیقه حدود 150 محصول و کالا را برچسب‌زنی کند، البته این موضوع به مواردی چون اندازه‌ی برچسب و نوع محصولی که قصد دارید آن را برچسب بزنید، بستگی دارد؛ توجه داشته باشید که این دستگاه تمام اتوماتیک است و می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی، تعداد بیشتری از محصولات را برچسب بزنید.

 

دستگاه لیبل زن افقی

از این دستگاه می‌توان برای برچسب زدن محصولاتی که ثابت هستند و می‌خواهید آن‌ها را به‌صورت دقیق و جزئی برچسب بزنید، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه در دقیقه، 100 کالای مورد نظر خود را برچسب‌گذاری کنید.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است