دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق

دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق

یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های صنعتی در کارخانه های تولیدی مواد غذایی و نوشیدنی ، دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق است که به منظور پر کردن آن دسته از مایعاتی که از غلظت و ویسکوزیته بالایی برخوردار می باشند از دستگاه پرکن مایعات غلیظ استفاده می شود که در مکانیزم طراحی این دستگاه ها یک سیلندر و پمپ وجود دارد که باعث روان شدن حرکت مایعات و انتقال آن درون ظروف می شود.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ به کمک سیستم سیلندر پیستون مایعات غلیظ را از جمله شیره ، عسل ، روغن های شیمیایی ، ماست و … را به ظرف منتقل میکند که محرک آن یا به طور پنوماتیک و یا به طور هیدرولیکی است .

اگر از محرک سیستم پنوماتیک در این دستگاه استفاده شود باید از یک کمپرسور باد به منظور انتقال جک ها و اکچیتورها استفاده کرد .

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

در مدل دستگاه پرکن مایعات غلیظ پمپی دیگر سیستم پیستونی در دستگاه وجود ندارد و فرآیند انتقال مایعات به وسیله یک پمپ انجام می شود این دستگاه در مقایسه با دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی از سرعت انتقال مواد پایین تری برخوردار است .

مدل دیگر دستگاه پرکن مایعات، دستگاه پرکن مایعات رقیق می باشد . به آن دسته از مایعاتی که ویسکوزیته پایینی دارند (در واقع ویسکوزیته آنها کمتر از روغن زیتون باشد) مایعات رقیق می گویند .

از جمله مایعاتی از قبیل: آب میوه و نوشیدنی های طعم دار ، دوغ ، نوشابه ، آب معدنی، آب باطری ، اسید ، مواد دارویی و غذایی و غیره که می توان برای انتقال آنها به داخل ظروف مربوطه از دستگاه پرکن مایعات رقیق استفاده کرد . این دستگاه می تواند بنا به انتخاب استفاده کننده دارای پرکن تک نازله ، دو نازله تا شش نازله باشد که در صورت لزوم می توان از نازل های بیشتری در این دستگاه ها استفاده کرد که بستگی به کاربری مشتری دارد.

این مدل دستگاه های پر کننده شامل دسته هایی از قبیل : پیمانه ای ، ثقلی ، واکیوم سیلندر و پیستونی و پمپ پریستالیک باشد که توسط چمران ماشین تولید و عرضه می شود.

 

دستگاه پرکن خطی مخصوص مواد غلیظ اسیدی

 

مدل دستگاه می تواند مطابق نوع ظرف میزان حجم مواد قابل انتقال و دقت انتقال مایعات متفاوت باشد که برای انتخاب درست می توانید با کارشناسان چمران ماشین تماس بگیرید .

 

ویژگی های فنی دستگاه پرکن مایعات

  • بالا بودن میزان دقت در انتقال مایعات به ظورف مختلف از برجسته ترین ویژگی دستگاه پرکن مایعات است
  • انتقال مایعات به داخل ظروف متأثر از نوع ظرف پلاستیکی یا شیشه ای نیست
  • در برخی از موارد که در مایع انتقالی ممکن است کف ایجاد شود این دستگاه قابلیت آن را دارد که نازل های آن به طور اتوماتیک از پایین به بالا پر کنند
  • جنس بدنه استیل و متناسب با مواد غذایی می باشد .
  • ظرفیت انتقال مایعات در این مدل دستگاه ها از ۴۰۰ تا ۶۰۰۰ ظرف می تواند متفاوت باشد
  • مکانیزم دستگاه پرکن مایعات به طور پنوماتیک و الکترومکانیک و به کمک یک تابلو برق می باشد .
  • در این مدل دستگاه های پرکن مایعات بدون ضرورت به تعویض قطعات می تواند ظروف و محفظه های متفاوت را پر کند.
  • جنس بدنه استیل و متناسب با مواد غذایی می باشد .
  • تمام لوازم الکترونیک استفاده شده در این نوع دستگاه های پرکن مایعات از برترین انواع موجود در بازار ایران و از گارانتی یک ساله برخوردار است .
  • تنظیم حجم مواد انتقالی بسیار آسان و دقیق می باشد .
  • مصرف برق این دستگاه پرکن رده انرژی B است .

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است