انواع دستگاه پرکن

انواع دستگاه پرکن

دستگاه پرکن برای پر کردن انواع مواد از قبیل مایعات ، پودر ها ، آجیل و خشکبار ، گاز ها و … درون ظروف مشخصی مانند پت ، فلزی ، شیشه ای ، پلی اتیلن و … مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین ویژگی های پرکن ، بسته بندی مواد خوراکی ، دارویی و …به صورت کاملا بهداشتی است.

دستگاه های پرکن در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد که بیشترین استفاده این مدل دستگاه ها در صنایع غذایی و دارویی است. دستگاه پرکن در سه مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و دستی تولید و به بازار عرضه می شود.

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یکی از دستگاه های پرکنی می باشد که توسط نازل های خود مواد های مختلفی مانند انواع محصولات غذایی انواع نوشیدنی رقیق و غلیظ و… را در انواع ظروف از جمله شیشه های مربا و عسل و بطری های نوشیدنی پر میکند.

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک یکی از انواع دستگاه های پرکن است که برای پر کردن انواع ظرف با انواع مواد طراحی و ساخته شده است. دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک مواد کف کننده مثل شیشه شور و … که این دستگاه وقتی ظرف به زیر نازل می رود ابتدا نازل ها توسط جک پایین آمده و شروع به پر کردن مواد می کنند و از کف در حال پر کردن به بالا می آیند این عمل باعث می شود که مواد کف نکرده و سر ریز نشود.

اگر دقت کرده باشید بیشتر افرادی سراغ دستگاه های پرکن نیمه اتوماتیک می روند که فضا و بودجه کمتری برای این کار مدنظر دارند که نسبت به کارایی این نوع دستگاه خروجی خوبی را به آن ها می دهد. دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک به دو دسته رومیزی و شاسی دار تقسیم می شود که بنا بر کسب و کار شما حوزه فعالیت این گونه دستگاه ها متفاوت می باشد.

دستگاه های پرکن بسته به نوع مواد یا محصول ساخته می شوند و انواع مختلفی دارند به طور مثال دستگاه های پرکن اتومات دارای دربگذار هستند. این مزیت ها باعث سرعت بیشتر در تولید می شوند. سرعت دستگاه های پرکن به محصول و نوع ظرف بستگی دارد. به طور مثال دستگاه پرکن برای عسل سرعت کمتری نسبت به دستگاه پرکن برای آب معدنی دارد.

 

مشاهده ویدئو دستگاه پرکن نیمه اتومات :

 

نحوه کارکرد دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

ابتدا موادی که قرار است ظروف با آن پر شود مورد بررسی قرار می گیرند (از لحاظ صحت سلامت محصول) و سپس درون مخزن ها ریخته می شوند، بعد از این مرحله ظروف بر روی فیکسچر تعبیه شده بر روی دستگاه قرار می گیرند، سپس پس از این مرحله دستگاه را به گونه برنامه ریزی میکنند که طی یک زمان معین نازل ها باز و بسته شوند و در نهایت هم ظروف پر شده و یک اپراتور آن ها را برای بسته بندی و… میبرد.

 

مزایا دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

  • اشغال کردن کمتر فضا نسبت به نسخه اتومات
  • صرفه اقتصادی
  • معایب پرکن نیمه اتوماتیک
  • سرعت و دقت پایین تر
  • نیاز داشتن به اپراتور

 

مزایا دستگاه پرکن اتوماتیک

  • سرعت و دقت بالاتر
  • بالا بردن میزان تولید محصول
  • صرفه اقتصادی
  • معایب پرکن اتوماتیک
  • اشغال کردن فضا نسبت به نسخه دستی
  • مناسب نبودن برای کارگاه های کوچک

در بعضی از مواقع به سفارش مشتری دستگاه های پرکن دارای سرعت پایینی هستند که این مدل معمولا از دسته دستگاه های پرکن دستی هستند و یا این در بعضی از مواقعا به سفارش مشتری دستگاه پرکن باید سرعت بالایی داشته باشد که این از دسته ماشین آلات پرکن اتومات است. تعداد بسیاری از مواد یا محصولات با دستگاه پرکن قابل پر کردن هستند. از پرکاربرد ترین این محصولات می توان به مایعات اشاره کرد.

مشاهده ویدئو دستگاه گریس پرکن

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است