دستگاه استرچ پالت

درباره دستگاه استرچ پالت

درباره دستگاه استرچ پالت

یکی از دستگاه های تولیدی ماشین سازی چمران دستگاه استرچ پالت  می باشد که در این متن درباره آن توضیحات مختصر و مفیدی ارائه می کنیم، به عبارتی دیگر مهم ترین استفاده از دستگاه استرچ پالت در بسته بندی محصولات می باشد و وظیفه سلفون پیچی محصولات توسط دستگاه استرچ پالت انجام می شود.

امروزه برای محافظت از محصولات در برابر گرد و غبار و جهت بسته بندی اصولی و بهداشتی از برخی از محصولات سلفون کشیدن روی محصول بهترین گزینه است به طوری که به صورت دستی و یا اتوماتیک می توان محصولات را با سلفون بسته بندی نمود، دستگاه استرچ پالت به صورت اتوماتیک در انواع مختلف برای این فرایند انجام می شود.

دستگاه استرچ پالت دستگاهی برای بسته بندی محصولات به روی انواع پالت می باشد. از دستگاه استرچ پالت در کارخانجات صنعتی که دارای خطوط تولید بالا و نیازمند به حفاظت محصولات خود می باشند، استفاده می کنند.در ساخت دستگاه استرچ پالت رعایت اصول فنی و مکانیکی بسیار مهم می باشد و هرگونه خطا باعث کوتاه شدن عمر مفید دستگاه و حتی عدم کارکرد صحیح آن می شود پس با بررسی دقیق و مطالعه بیشتر دستگاه با کیفیت و راندمان بالا انتخاب کنید.

دستگاه استرچ پالت چیست؟

استرچ پالت , پالت استرچر , پالت بند یا سلفون کش که دیگر نام این دستگاه است,ماشینی است برای بسته بندی تعداد مشخصی محصول که روی یک پالت مخصوص بر روی هم چیده شده اند به کار گرفته میشود. از نظر معنایی استرچ به معنی کشسانی و پالت هم که همان پالت میباشد که در انواع چوبی فلزی و پلاستیکی ساخته و استفاده میشود.

استرچ کردن محصولات و پالت ها  می تواند موجب افزایش سرعت حمل و نقل آن ‌ها شده و همچنین مانع آسیب دیدگی و وارد شدن ضربه حین جابجایی شود و صد البته از ورود هرگونه گرد و غبار یا حشرات و جانوران موذی به کارتن ها جلوگیری می کند البته کیفیت سلفون پیچی بسیار اهمیت دارد که محصولات استحکام کافی را داشته باشد تا در تنش های جابجایی بسته بندی باز نشود. بسته به تیراژ تولید و وزن محصولات این دستگاه ها در انواع مدل ها وجود دارد.

 

دلایل استفاده از دستگاه استرچ پالت

استفاده از دستگاه استرچ پالت به دلیل استحکامی که به محصولات می بخشد باعث جلوگیری از بسیاری از آسیب های فیزیکی و نفوذ رطوبت می شود. در مواقع بسیاری مشاهده شده که محصولی با کیفیت فقط به دلیل عدم بسته بندی مناسب قبل از رسیدن به مقصد دچار آسیب هایی میشود که خسارت مالی زیادی دربردارد.

 

کاربرد دستگاه استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت برای بسته بندی و سلفون کشی انواع پالت در ابعاد مختلف استفاده می شود به طور مثال جهت بسته بندی پالت بشکه های ۲۰۰ لیتری، پالت انواع بطری های آشامیدنی، انواع رول های پارچه ای، فلزی، کابل، پالت کاشی  پالت کتاب و از این دست محصولات کاربرد دارد. می توان به جای استفاده از سیستم سلفون کشی از سیستم نایلون شیرینک و مشعل نیز استفاده نمود.

انواع دستگاه استرچ پالت

دستگاه های استرچ پالت با توجه به مکان مورد استفاده و حجم کالاهای مورد بسته بندی و … در انواع مختلفی طراحی، تولید و عرضه می شوند که بیشترین کاربرد یا می توان گفت کلی ترین تقسیم بندی این دستگاه عبارتند از:

  • دستگاه استرچ پالت صفحه گردان
  • دستگاه استرچ پالت دروازه ای
  • دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است