دستگاه تیوپ پرکن

دستگاه تیوپ پرکن

دستگاه تیوپ پرکن

دستگاه تیوپ پرکن یا بسته بندی تیوپی (Tube Packaging Machine) برای پر کردن انواع مایعات غلیظ یا نیمه جامد مانند خمیر دندان، لوسیون، رنگ مو و غیره درون تیوپ و سیل کردن انتهای تیوپ استفاده می شوند و دارای گستره وسیع از کاربری در صنایع مختلف می باشد.

کاربرد دستگاه پرکن تیوپ

دستگاه های پرکن تیوپ یا بسته بندی تیوپی (Tube Packaging Machine)  برای پر کردن انواع مایعات غلیظ یا نیمه جامد مانند خمیر دندان، لوسیون، رنگ مو و غیره درون تیوپ و سیل کردن انتهای تیوپ استفاده می شوند و دارای گستره وسیع از کاربری در صنایع مختلف می باشد.

تیوپ همانند یک سیلندر می باشد که در یک طرف دارای یک دهانه تنگ (شانه) جهت خروج مایع می باشد که می تواند بوسیله انواع مختلف درب بسته شود. تیوپ ها دارای حجم ۳ml تا ۵۰۰ml هستند و از جنس پلاستیک ، لمینت و یا آلومینیوم ساخته می شوند  و به همین دلیل در صنایع غذایی، شیمیایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی بسیار پرکاربرد هستند.

بیایید به این نکته بپردازیم که بسته بندی تیوپی برای چه محصولاتی در صنایع مختلف استفاده می شوند؟

صنایع آرایشی: بسته بندی انواع لوسیون، رنگ مو، ژل، ضد آفتاب، انواع کرم دست و صورت و …

صنایع شیمیایی: بسته بندی انواع رنگ روغنی، رنگ اکرلیک، انواع چسب، انواع روان کننده و گریس و انواع سیل کننده

صنایع بهداشتی: بسته بندی خمیر رندان

صنایع دارویی: بسته بندی انواع پماد، قرص جوشان

صنایع غذایی: بسته بندی عسل، شکلات، ترشک، انواع سس

 

انتخاب نوع و جنس تیوپ

نوع تیوپ نقش مهمی در انتخاب نوع دستگاه پرکن تیوپ دارد. انتخاب نوع و جنس تیوپ با توجه به مشخصات محصول مشخص می گردد. یکی از مهم ترین موارد در انتخاب تیوپ سازگاری  محصول و عدم واکنش آن با سطح داخلی تیوپ می باشد.

برای مثال محصولات شیمیایی مانند انواع چسب بدلیل خصوصیاتی که دارند در صورت تماس با مواد مختلف واکنش شیمیایی ایجاد می نمایند به همین دلیل شاهد هستیم که در اکثر موارد از تیوپ های آلومینیومی جهت بسته بندی این محصول استفاده می شود.

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب تیوپ نوع درب یا شانه آن می باشد که با توجه به کاربرد محصول و نوع آن تعیین می شود. برای مثال جهت انواع چسب شانه های نازل شکل استفاده می گردد.
در زیر نام تعدادی از شانه ها آورده شده است.

  • شانه های Flip Top Caps
  • شانه های پیچی یا Screw Tops
  • شانه های چشمی
  • شانه های نازل دار
  • و …

دستگاه تیوپ پرکن تنوع بسیار زیادی از شانه ها وجود دارد. شما می توانید با توجه به نوع استفاده از محصول و مشاوره تولیدکننده آن را انتخاب نمایید.

 

انواع دستگاه تیوپ پرکن

در حالت کلی دستگاه های تیوپ پرکن در دو نوع خطی و روتاری ساخته می شوند ( دستگاه های روتاری با اقبال بیشتری در بازار روبرو هستند). علاوه بر این در هر دو سبک شاهد دستگاه های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک هستیم. و حتی جهت کارگاه های کوچک با ظرفیت پایین، طراحی و ساخت دستگاه های دستی نیز انجام پذیرفته است.

انتخاب اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بودن دستگاه پرکن تیوپ، به ظرفیت خط تولید و مقدار سرمایه گذاری مشتری مربوط می شود.

اجازه دهید تا مراحل مختلف عملکرد یک دستگاه تمام اتوماتیک را برای شما در زیر بیاورم.

  1. جاگذاری اتوماتیک تیوپ درون قالب دستگاه
  2. تنظیم محل قرارگیری تیوپ درون قالب با توجه به نقطه رنگی انتهای تیوپ بوسیله چشمی
  3. پر کردن تیوپ بوسیله نازل تا مقدار مشخص
  4. سیل انتهای تیوپ در یک یا چند مرحله ( با توجه به جنس تیوپ)
  5. خروج اتوماتیک تیوپ از درون قالب و انتقال به بیرون دستگاه

معمولا در دستگاه های نیمه اتوماتیک مرحله اول و دوم بصورت دستی انجام می پذیرد.

ظرفیت دستگاه های پرکن تیوپ به فاکتورهای زیادی مانند مکانیزم دستگاه، غلظت مایع، جنس تیوپ و ظرفیت تیوپ بستگی دارد. در حالت کلی دستگاه های نیمه اتوماتیک دارای ظرفیت ۲۰ تا ۳۰ عدد در دقیقه می باشد ولی بوسیله دستگاه های تمام اتوماتیک، به ظرفیت ۵۰ تا ۱۵۰ عدد در دقیقه می رسیم.

دسته بندی دیگری که برای دستگاه بسته بندی تیوپی می توان نام برد مربوط به نحوی سیل تیوپ می باشد و برای تیوپ های لمینت و آلومینیوم متفاوت می باشد. تیوپ های لمینت و پلاستیک بوسیله حرارت المنت و یا جوش التراسونیک سیل می شوند. ولی برای تیوپ آلومینیومی، پس از چند مرحله تا زدن انتهای تیوپ و پرس نهایی این اتفاق می افتد.

 

فروش دستگاه تیوپ پرکن

فروش دستگاه تیوپ پرکن با شرایط مختلفی انجام می  پذیرد که با توجه به شرایط بازار، مشتری و ماشین ساز تعیین می گردد. جهت کسب شرایط فروش و مشخصات دستگاه پرکن تیوپ ساخت گروه صنعتی ماشین سازی چمران با کارشناسان ما مشاوره نمایید.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است