مزایای دستگاه سیل القایی

مزایای دستگاه سیل القایی

یکی از مهم ترین دستگاه های ماشین سازی چمران دستگاه سیل القایی می باشد که همواره مزایای فراوانی در صنعت بسته بندی محصولات دارد، با استفاده از دستگاه سیل القایی بسته بندی محصولات به صورت دقیق و بدون دخالت دست انجام می شود

به عبارتی دیگر همواره یکی از مهمترین دغدغه های تولید کنندگان، بسته بندی بهداشتی و مناسب محصولات می باشد زیرا بسته بندی محصول باید شکیل، زیبا و مطمئن باشد ، بسته بندی زیبا و خاص در فروش محصولات نیز موثر است. بسته بندی مطمئن به لحاظ اطمینان از عدم نشت محصول حین حمل، انبارداری و فروش همچنین حفظ تازگی محصول و همزمان از بین بردن احتمال و امکان دست بردن و کپی کردن از محصول بسیار اهمیت دارد.

 

کارکرد دستگاه سیل القایی

سیل القایی و یا درزبندي القايي يك نوع فرآيند گرمايشي غير تماسي از طریق ایجاد میدان مغناطیسی است كه ظرف های غیر فلزی را با درپوش پلاستیکی که حاوی يك واشر فویل القایی (درزبند) قرار دارد را پلمپ (درزبندي) مي كند به طوري كه در برابر ورود و خروج گاز و مايع نفوذ ناپذير شود.

واشرهای آلومینیومی سیل القایی دارای انواع متفاوتی هستند. این واشر ها مي توانند یک تکه (در اصطلاح عامیانه تک لایه) و یا دو تکه (در اصطلاح عامیانه دو لایه) باشند.از فرایند سیل القایی در بسته بندی محصولات در کارخانه ها و کارگاه های تولید مواد غذایی،مواد بهداشتی و … استفاده می شود.

اهمیت دستگاه سیل القایی

مدت زیادی است که در سطح جهان از دستگاه های سیل القایی در صنایع مختلف استفاده می شود و به تازگی در ایران نیز کاربرد پیداکرده ولی بسیاری از تولید كنندگان از مزایا و یا طرز كار آن آگاهی چندانی ندارند. شاید دلیل عمده این امر این است كه مفهوم بسته بندی كه دست خوردگی کالا را آشكار كند، چندان در ایران مورد توجه مصرف كنندگان و در نتیجه تولید كنندگان نبوده است.

جلوگیری از ریخت و ریز محصول بر روی ظرف، راحتی استفاده از ظرف، عدم دست خوردگی محصول، جلوگیری از هوازدگی و درنتیجه سلامت و خوش طعمی محصول، ظاهر فریبنده و دعوت كننده كالا نكاتی است که اكثر مواقع توجهی به آنها نمی شود. برای تأیید این مدعا می توان به بسته بندی انواع سس های گوجه فرنگی داخلی كه بی شك همه خوانندگان با آنها آشنا هستند، اشاره كرد.

به طور كلی دستگاه های سیل القایی را می توان برای سیل كردن اكثر ظروف غیر فلزی به كار برد. البته محدودیت هایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال یكی از فاكتورهای مهم برای دستیابی به یك سیل مناسب درپوش است. چرا كه دستگاه سیل القایی تنها واشرها را گرم می كند،‌ و برای چسبیدن واشر به دهانه ظروف نیاز به فشاری است كه توسط درپوش ایجاد می شود. هرچند تعدادی از سازندگان دستگاه هایی طراحی ارائه می كنند كه می توانند ظروف بدون درپوش را نیز سیل كنند.

همچنین استفاده این دستگاه ها برروی ظروفی كه درب فلزی دارند نیز توصیه نمی شود. گرچه این كار از لحاظ فنی امكان پذیر است ولی داغ شدن درپوش باعث بروز اشكالاتی همچون امكان سوختگی دست كارگران خط در اثر بی احتیاطی، تغییر رنگ درپوش و یا ذوب شدن دهانه بطری در اثر حرارت می شود.

به طور كلی اگر تصمیم داشتید این دستگاه را برای ظروف با درپوش فلزی به كار ببرید، حتماً ‌با فروشنده خود مشورت كرده و چند نمونه از ظروف خود را جهت آزمایش و تایید برای وی بفرستید.

 

مزایای دستگاه سیل القایی

  • از بین بردن امکان دستکاری در محصول
  • بالا بردن اعتماد مصرف کنندگان
  • امکان استفاده با طیف وسیعی از ظروف (پت، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، شیشه…)
  • سهولت استفاده
  • قیمت اقتصادی
  • از بین بردن احتمال نشت محصول
  • حفظ تازگی محصول

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است