انواع دستگاه سیل القایی

کاربرد دستگاه سیل القایی در صنعت

کاربرد دستگاه سیل القایی در صنعت

در مطالب پیشین  دستگاه سیل القایی مورد بررسی قرار گرفت.این دستگاه از دستگاه های وکیوم و بسته بندی هست که در صنعت برای تولیدات به ویژه تولیدات مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.هدف استفاده از این دستگاه به طور کلی حفاظت از محصولات به تولید رسیده در برابر انواع آلودگی های محیطی می باشد.

در حقیقت می توان تعریف این دستگاه را به عنوان کاربرد این دستگاه معرفی کرد.این دستگاه در حقیقت با هدف افزایش نرخ حفظ سلامت محصولات تولیدی توسط کارخانه ها و کارگاه های تولیدی به بازار ارائه شده است.

 

دستگاه سیل القایی

به جهت یادآوری در مورد دستگاه سیل القایی ما مختصر در مورد این دستگاه توضیح و سپس شما را از طریق لینک ارئه شده به مطلب کامل دستگاه سیل القایی راهنمایی می کنیم. دستگاه سیل القایی از انواع دستگاه سیل وکیوم و از دستگاه های بسته بندی و پرکاربرد است که برای بسته بندی محصولات به ویژه محصولات خوراکی در ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای استفاده می‌شود.

پر کاربرد ترین نوع دستگاه سیل القایی، نوع دستی است که برای بسته بندی محصولات در کارگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک استفاده می‌شود. دستگاه سیل القایی مواد ترموپلاستیک را توسط حرارت القایی به همدیگر می‌چسباند. مواد ترموپلاستیک موادی هستند که در برابر حرارت قابل ارتجاع، منعطف یا نرمش پذیر هستند.

معمولا از فویل آلومینیم به عنوان هادی الکتریکی و انتقال حرارت القایی برای سیل یا آب بندی کردن درب پوشش بکار می رود.به طور معمول سرپوشش القایی چند لایه است و از کاغذ، موم چسب و فویل آلومینیم تشکیل شده که روی در ظروف سیل می‌شود که به آن سیل آلومینیومی گفته می شود و برای انواع ظروف از جنس های پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پت و شیشه کاربرد دارد.

مشاهده این مطلب»»فویل سیل القایی

کاربرد دستگاه سیل القایی

پیش از بررسی  کاربرد دستگاه سیل القایی در صنعت به صورت کوتاه در مورد نحوه کارکرد این دستگاه توضیحی مختصر میدهیم.به این ترتیب علاوه بر یادآوری دستگاه سیل القایی با نحوه کارکرد و همچنین کاربرد دستگاه سیل القایی در صنعت هم آشنا می شویم.

طرز کار دستگاه سیل القایی به این صورت است که وقتی ظرف از زیر سیستم سیم پیچ القایی عبور می کند، فویل آلومینیومی به علت جریان های گردابی شروع به تولید حرارت می کند و گرما را به سمت موم چسب هدایت می کند، گرما موم را ذوب کرده و به  دهانه ظرف جذب می شود و باعث محکم چسبیده شدن آن به سرپوش شده و در نهایت ظرف را آب بندی می کند به همین دلیل به دستگاه سیل القایی؛ دستگاه سیل وکیوم القایی نیز گفته می‌شود.

برای بررسی کاربرد دستگاه سیل القایی در صنعت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته بندی ایمن و بهداشتی محصولات تولیدی
  • جلوگیری از سر ریز محصولات در صورت باز شدن درب به علت سهل انگاری
  • حفاظت محصول تولید شده در برابر آلودگی های محیطی
  • افزایش نرخ رضایتمندی مشتریان به دلیل خرید محصولی ایمن
  • محافظت از سلامت کودکانی که از سر کنجکاوی موفق به باز کردن درب محصول می شوند.

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است