دستگاه لیبل زن

انواع دستگاه لیبل زن

انواع دستگاه لیبل زن

بی شک با پیشرفت تکنولوژی و تولید دستگاه های کاربردی فرایند تولید و بسته بندی انواع محصولات نیز به صورت ماشینی و بدون دخالت دست انجام می شود از همین رو یکی از کاربردی ترین دستگاه هایی که در کارخانه ها و کارگاه های تولید محصولات استفاده می شود دستگاه لیبل زن می باشد. دستگاه لیبل زن برای درج برچسب و لیبل مشخصات و تاریخ تولید و انقضا روی محصولات کاربرد دارد.
به طور کلی می توان گفت انواع دستگاه لیبل زن با کاربرد های متفاوت در صنعت بسته بندی محصولات کاربرد دارند، دستگاه لیبل زن اتوماتیک، دستگاه لیبل زن نیمه اتوماتیک، دستگاه لیبل زن دستی، دستگاه لیبل زن عمودی، دستگاه لیبل زن افقی و … هر کدام کاربرد و طرز کار متفاوتی دارند.

 

درباره دستگاه لیبل زن

دستگاه لیبل زن در واقع یک نوع پرینتر است که از آن روی لیبل برای چاپ کردن حروف ، بارکد و اعداد ، با استفاده از هد حرارتی موجود در آن استفاده می شود. هد حرارتی موجود در دستگاه لیبل زن عمل چاپ را به وسیله لیبل حرارتی انجام میدهد. دستگاه لیبل زن و هم چنین کاربرد استفاده از آن بسیار متنوع است.

مواردی که استفاده از لیبل در آن ها کاربرد دارد شامل بانک ها ، فروشگاه ها ، رستوران ها ، داروخانه ها و موسساتی که به صورت تجاری و یا حتی به صورت اداری نیز هستند استفاده میشوند.

این قطعات عبارت اند از : مین برد، هد حرارتی یا ترمال هد ، غلطک فید، موتور فید ، نگهدارنده ی ریبون و نگهدارنده ی لیبل بیشتر استفاده ای که از لیبل ها می شود در صنایع غذایی است و همچنین در این صنعت لیبل ها بیشترین اهمیت را دارند.

برای اینکه میزان اهمیت لیبل ها را متوجه بشیم به این موضوع دقت کنید که وقتی شما به فروشگاهی می روید و می‌خواهید محصول مورد نظر خود را تهیه کنید اول از همه مشخصات آن نظیر تاریخ تولید و انقضا ، قیمت و … محصول را که بر روی لیبل نوشته شده است می خوانید. در اینجا متوجه می شوید که وجود لیبل بر روی محصولات مواد غذایی چقدر دارای اهمیت بالایی است. وجود لیبل بر روی محصولات در واقع حکم شناسنامه محصول مورد نظر را دارد.

دستگاه لیبل زن اتوماتیک

از پر کاربردترین دستگاه های صنعتی لیبل زن اتوماتیک می باشد که این خود نیز به دو بخش تقسیم می شود:
دستگاه لیبل زن پشت چسب دار و همچنین لیبل زن اتوماتیک حرارتی .
دستگاه لیبل زن اتوماتیک کابردش به این صورت می باشد که پس از انجام فرایند بسته بندی محصولات توسط نوار نقاله به سمت دستگاه لیبل زن اتوماتیک ارسال می شود و لیبل ها بر روی محصول نصب می شوند.

امروزه در صنایع غذایی درج لیبل بر روی بسته بندی محصولات مختلف غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا پیش از خرید و مصرف نمودن این مواد غذایی ابتدا به اطلاعت نوشته شده بر روی لیبل محصولات توجه می شود که همین مساله اهمیت و جایگاه این دستگاه را در صنایع مرتبط با مواد غذایی نشان می دهد.

دستگاه لیبل زن نیمه اتوماتیک

دستگاه لیبل زن نیمه اتوماتیک را می‌توان یک دستگاه همه کاره به‌حساب آورد که برچسب‌های خود چسبنده‌ای را بر روی ظروف و کالا به شکل استوانه‌ای و مربعی اعمال می‌کنند، همچنین باید گفت از این دستگاه برای اتیکت زدن بطری‌های پلاستیکی نیز استفاده می‌شود. دقت داشته باشید لیبل زن نیمه اتوماتیک را می‌توان مجهز به فیبر نوری دانست.

 

دستگاه لیبل زن دستی

برای استفاده کردن از دستگاه لیبل زن دستی به یک اپراتور نیاز است و کار اپراتور این است که با حرکت دادن اهرم دستگاه نیز لیبل یا برچسب مورد نظر بر روی بسته بندی محصول چسبیده و نصب می گردد.

دستگاه لیبل زن عمودی

این دستگاه را می‌توان یکی از دستگاه‌ های موردپسند در نظر گرفت که می‌تواند در دقیقه حدود 150 محصول و کالا را برچسب‌زنی کند، البته این موضوع به مواردی چون اندازه‌ی برچسب و نوع محصولی که قصد دارید آن را برچسب بزنید، بستگی دارد؛ توجه داشته باشید که این دستگاه تمام اتوماتیک است و می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی، تعداد بیشتری از محصولات را برچسب بزنید.

دستگاه لیبل زن افقی

از این دستگاه می‌توان برای برچسب زدن محصولاتی که ثابت هستند و می‌خواهید آن‌ها را به‌صورت دقیق و جزئی برچسب بزنید، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه در دقیقه، 100 کالای مورد نظر خود را برچسب‌گذاری کنید.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است