دستگاه پرکن رومیزی

دستگاه پرکن رومیزی

دستگاه پرکن رومیزی

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین دستگاه های تولیدی ماشین سازی چمران، دستگاه های پرکن می باشد که وظیفه اصلی آن پر کردن انواع مواد غذایی، مواد بهداشتی و … به داخل ظروف می باشد. یکی از پرکاربرد ترین دستگاه ها در صنعت تولید و بسته بندی محصولات می باشد که برای انواع محصولات و مواد با حالت جامد، مایع و … کاربرد دارد به طوری که برای پرکردن شیشه های مربا یا قوطی رب در صنایع غذایی و برای پر کردن دوغ یا الکل و آب رادیاتور یا آب اسیدی از دستگاه پرکن مایعات استفاده می شود.

درباره دستگاه پرکن

دستگاه های پرکن در مدل های متنوعی تولید می شوند. از دستگاه پرکن پودری گرفته تا پرکن مایعات و …همگی در بخشی از صنایع کاربرد دارند. اسپری پرکن دستگاه اسپری پرکن به دو صورت نیمه خودکار و خودکار تولید می شوند.

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک از سه قسمت: پرکن، پرچ کن و تزریق گاز می باشد که در یک فیکسچر به صورت خطی قرار دارد. ابتدا اپراتور قوطی خالی را در زیر قسمت پرکن قرار داده و با فشردن پدال پروسه ی تزریق انجام می گیرد سپس با قرار دادن قوطی بعد قوطی اول در زیر هد پرچ کن قرار گرفته، بعد از قرار دادن والو برروی قوطی اول پروسه ی تزریق و پرچ انجام می گیرد.

اساس کارکرد این دستگاه می تواند پرکن وزنی باشد مانند پرکن آب رادیاتور و پرکن آب اسید، دستگاه پرکن پمپی با پمپ سانتریفوژی برای پرکردن دوغ، پرکردن الکل استفاده می شود و دستگاه پرکن پیستونی برای مواد غذایی همچون انواع مربا و عسل کاربرد دارد.

دستگاه پرکن پمپی مخصوص پرکردن مایعات غلیظ از قبیل انواع روغن های شیمیایی و غذایی، مارمالاد، انواع شربت و … است. در این گونه دستگاه ها تعداد نازل یا تعداد حجم های انتظار متغییر می باشد، همچنین مقدار ریزش یا تزریق مواد با مکانیزم های مختلف قابل کنترل است.

مشاهده این مطلب>>انواع دستگاه شیرینگ پک

یکی از پرکاربرد ترین دستگاه ها در صنعت تولید و بسته بندی محصولات دستگاه پرکن مایعات می باشد که برای انواع محصولات و مواد با حالت جامد، مایع و … کاربرد دارد به طوری که برای پرکردن شیشه های مربا یا قوطی رب در صنایع غذایی و برای پر کردن دوغ یا الکل و آب رادیاتور یا آب اسیدی از دستگاه پرکن مایعات استفاده می شود.

اساس کارکرد دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک می تواند پرکن وزنی باشد مانند پرکن آب رادیاتور و پرکن آب اسید، دستگاه پرکن پمپی با پمپ سانتریفوژی برای پرکردن دوغ، پرکردن الکل استفاده می شود و دستگاه پرکن پیستونی برای مواد غذایی همچون انواع مربا و عسل کاربرد دارد.

دستگاه پر کن انواع متفاوتی دارد که با توجه به ماده ای که باید در ظرف مورد نظر پر شود نوع دستگاه مشخص می شود،دستگاه پرکن مایعات برای پرکردن انواع مایعات مورد استفاده است. دستگاه پرکن اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نیز کاربردهای متنوعی  دارند.

دستگاه پرکن رومیزی

پرکن های رومیزی پیستونی نیز جزء پرکن نیمه اتوماتیک می باشند و از نوع پرکن پیستونی هستند و در فروشگاههای مواد غذایی و کارگاه های کوچک بکار می روند مانند پرکن سس و پرکن آب لیمو. از دستگاه های پرکن اتوماتیک و نیمه اتوماتیک برای مواد غلیظ و رقیق استفاده می شود.

دستگاه های پرکن مایعات جهت انتقال انواع مایعات غذایی مانند خامه های شیرینی،شکلات صبحانه، شیره خرما، پرکردن عسل، و انواع روغن های خوراکی و آب معدنی و همچنین انتقال مایعات شیمیایی به ظروف و بطری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه های پرکن مایعات برای مایعاتی مانند گریس و وازلین که بعد از سرد شدن تغییر ماهیت می‌دهند نیز کاربرد دارند. این دستگاه های بسته بندی همراه با گرمکن و میکسر طراحی می‌شوند.

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است