دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات دستی

دستگاه پرکن مایعات دستی

در دنیای پیشرفته امروزی اکثر امور توسط دستگاه‌ها انجام می‌شود به عبارتی دیگر تولید انواع محصولات در کارخانه‌ها بدون دخالت دست و توسط ماشین آلات انجام می‌شود البته از نظر بهداشتی استفاده از دستگاه‌ها برای تولید و بسته‌بندی محصولات غذایی بسیار بهتر از نیروی انسانی می‌باشد.

استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در فرایند پرکردن محصولات به داخل ظروف و بسته‌بندی در سرعت تولید نیز مؤثر است. یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های تولیدی ماشین‌سازی چمران، دستگاه پرکن است که در انواع مختلف برای استفاده‌های متنوع کاربرد دارد. جهت پر کردن ظروف از انواع مواد غذایی، مواد بهداشتی و… از دستگاه پرکن مایعات استفاده می‌شود. دستگاه پرکن شامل دو نوع دستگاه پرکن مایعات غلیظ و دستگاه پرکن مایعات رقیق می‌باشد.

دستگاه پرکن مایعات به صورت اتوماتیک دارای مشخصات فنی کاملی است که بدون هیچ گونه دخالتی توسط فرد ظروف را از مایع مورد نظر پر می‌کند.

دستگاه پرکن دستی بر خلاف مدل‌های دیگر بایستی توسط اپراتور انجام شود، به طوری که اپراتور ظروف را در زیر شیر مخصوص دستگاه نگه می‌دارد و زمانی که ظرف از مایع پر شود ظرف بعدی را قرار می‌دهد و به این ترتیب ظروف از مایعات مختلف با غلظت کم و زیاد پر می‌شود.

دستگاه پرکن مایعات رقیق

همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، از دستگاه پرکن مایعات رقیق جهت پر کردن انواع مایعات با غلظت پایین در ظروف مختلف استفاده می‌شود. به طورکلی مایعات رقیق مایعاتی می‌باشند که ویسکوزیته آن‌ها کمتر از ویسکوزیته روغن زیتون است.

از دستگاه پرکن مایعات رقیق جهت پر کردن آب معدنی، دوغ، اسید، سفیدکننده‌ها، نوشیدنی‌های طعم‌دار، مایعات دارویی، شیمیایی و … استفاده می‌شود. این دستگاه با توجه به نیاز کارفرما می‌تواند تک، دو، چهار، شش و … نازله باشد.

ساخت این دستگاه با توجه به عواملی مانند ظروف مورد استفاده و ظرفیت مورد نیاز در پنج دسته سیلندر و پیستونی، ثقلی، وکیوم، پیمانه‌ای و پمپ پریستالتیک طراحی و ساخته می‌گردد و در هر مورد با توجه به نوع محصول، حجم تزریق، ظرف، دقت نوع پرکن متفاوت خواهند بود و تعیین دقیق نوع پرکن با توجه به مشاوره و بررسی دقیق توسط کارشناسان گروه صنعتی دمیرچی و مطابق با نیاز‌های کارفرما صورت می‌پذیرد.

 

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

مواد و مایعاتی که گرانروی یا ویسکوزیته زیادی دارند با استفاده از دستگاه پرکن مواد غلیظ پر می‌گردند. ویسکوزیته را می‌توان مقاومت مایع و ماده در مقابل جاری شدن تعریف نمود. فرآیند تزریق در این مواد به شکل پر کردن از کف ظرف می‌باشد. با این عمل ظرف کاملاً پر می‌گردد و در آن حبابی ایجاد نمی‌شود. همانطور که ذکر شد تمام موادی مانند عسل که ویسکوزیته بالایی دارند شامل طیف مایعات غلیظ می‌باشند. از جمله مواد و مایعات غلیظی که برای آن‌ها از این دستگاه استفاده می‌گردد ژل خوراکی، کناسانتره‌ها، روغن‌های گوناگون، انواع شربت غلیظ و … می‌باشند.

دستگاه پرکن ریمل 

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است