دستگاه سیل القایی اتوماتیک

دستگاه سیل القایی اتوماتیک

استفاده از تجهیزات و ماشین آلات در کارخانه های تولیدی جهت تسریع در فرایند تولید محصولات کاربرد فراوانی دارد، به عبارتی دیگر بسته بندی محصولات به صورت دستی و توسط افراد بسیار وقت گیر است و از طرفی نیروی کار بسیاری می خواهد اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های کاربردی در فرایند بسته بندی محصولات تولید و بسته بندی انواع محصولات غذایی، بهداشتی، شیمیایی و … افزایش یافته و با دقت و سرعت بیشتری انجام می شود.

دستگاه سیل القایی یکی از دستگاه های شرکت ماشین سازی چمران می باشد که فرایند سیل کردن و بستن درب ظروف انجام می شود و جهت بسته بندی بطری هایی با جنس پلاستیک و شیشه استفاده می شود. شایع ترین روش استفاده از دستگاه های سیل القایی بسته بندی درب بطری است.

سیل القایی چیست؟

سیل القایی فرآیند اتصال بین دو سطح به وسیله حرارت القا شده است که شامل گرمایش کنترل شده توسط یک جسم الکتریکی هدایت کننده (معمولا فویل آلومینیومی) همراه با القای الکترومغناطیسی است که با ایجاد جریان بین دو سطح، عمل اتصال بین آنها را توسط حرارت انجام می دهد.

در صنایع بسته بندی از دستگاه سیل القایی (پلمپ سر و درب بطری) در صنایع بسته بندی و پلمپ درب های ظروف (پلمپ به صورت فویل) استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه می توان انواع ظروف پت، پلی اتیلن و شیشه را سیل (پلمپ) کرد.

روش کار دستگاه سیل القایی

روش کار دستگاه سیل القایی به این صورت است که فویل مورد نظر را درون درب ظرف محصول قرار داده و درب را بسته و از روی درب با استفاده از دستگاه سیل القایی که به صورت اشعه ای الکترومغناطیس می باشد فویل را روی درب محصول مورد نظر می چسباند. لازم به ذکر است که با این روش از بسته بندی نه ظرف و نه محتویات آن تحت تاثیر قرار نمی گیرد و گرمای تولید شده به محتویات آسیب نمی رساند.

 

ویژگی های دستگاه سیل القایی اتوماتیک

  • مجهز به سیستم خودکار محافظت در برابر نوسان برق و جریان
  • قدرت و سرعت سیل بالا و طراحی شده برای خطوط تولید با سرعت بالا
  • سیستم خنک کننده ی آبی و نگه دارنده ی دستگاه در دمای مناسب

این دستگاه در صنایع دارویی ، صنایع غذایی مانند کارخانه های تولید مربا و عسل ، کارخانه های لبنیات و هر نوع صنعتی که محصولات مشابه داشته و نیاز به سیل درب قوطی و یا بطری های پلاستیکی و شیشه ای محصول خود دارند.

 

دلایل استفاده از دستگاه سیل القایی

بسته بندی مقاوم: محافظت در برابر عدم ورود اکسیژن، بخار آب، گرد و خاک، اشعه ماوراء بنفش و…، در بسته‌بندی مد نظر قرار می‌گیرند. عدم نفوذ پذیری بسته بندی یک فاکتور اساسی و مهم در طراحی بسته‌بندی است. در بعضی از بسته‌ها از ماده جذب‌کننده اکسیژن برای کمک به طول عمر بسته و به ویژه محصول داخل آن استفاده می‌شود. فشار هوای تعدیل شده یا کنترل شده نیز در بعضی از بسته‌های غذا گنجانده شده‌است. حفظ کیفیت محتویات داخل بسته و طولانی کردن عمر آن یکی از مهم‌ترین وظایف بسته‌بندی است.

پیشگیری از نشت مواد و ایمنی: بسته‌بندی نقشی مهم و اساسی در کاهش ریسک امنیتی برای سلامت محموله دارد. بسته‌ها با پوشش مقاومتی مناسب بهتر می‌توانند در کاهش آسیب و هم‌چنین جلوگیری از دستبرد به محصول مطلوب واقع شوند. بسته‌ها می‌توانند برای کاهش خطر دستبرد و دسترسی غیرمجاز به کالا، سازماندهی و مهندسی شوند،ساختمان بعضی از بسته‌ها برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز عایق مقاومتی دارند و بعضی نیز دارای مهر و لاک برای جلوگیری از باز شدن و دستبرد می‌باشند.

بسته‌ها همچنین می‌توانند شامل ابزارهایی مانند بسته‌های زنگ‌دار یا برچسب‌های RFID باشند.در این نوع دستگاه باید ابتدا ورق آلومینیوم توسط شخص داخل درب قوطی قرار بگیرد و اما بعد به ترتیب روی میز حمل کننده ی دستگاه قرار بگیرند تا عملیات سیل روی آن ها انجام گیرد و از چرخه خارج شوند.

سیل اتوماتیک قابلیت وصل شدن به خطوط تولید را نیز دارد که در آن صورت می توان آن را به سیستم پاک کننده و خارج کننده ی قوطی نیز تجهیز کرد.

 

دستگاه سیل القایی وکیوم خطی

 

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است