دستگاه سیل القایی

کاربرد دستگاه سیل القایی چیست؟

کاربرد دستگاه سیل القایی چیست؟

دستگاه سیل القایی یکی از انواع دستگاه های بسته بندی و وکیوم می باشد که از پر کاربرد ترین نوع دستگاه های بسته بندی در صنعت به شمار می رود.لازم به ذکر است دستگاه سیل القایی به طور ویژه برای محصولات غذایی کاربرد دارد و با هدف حفاظت از محصولات در برابر آلودگی های محیطی طراحی شده است.

در ادامه مطلب اطلاعات مفیدی را در خصوص دستگاه سیل القایی و همچنین کاربرد دستگاه سیل القایی با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

مشاهده این مطلب»»فویل سیل القایی

دستگاه سیل القایی

دستگاه سیل القایی یکی از انواع دستگاه سیل وکیوم و از دستگاه‌های بسته بندی بسیار پرکاربرد در صنعت است که برای بسته بندی محصولات به ویژه محصولات خوراکی در ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای استفاده می‌شود. پر کاربرد ترین نوع دستگاه سیل القایی، دستگاه سیل القایی دستی است که برای بسته بندی محصولات در کارگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک استفاده می‌شود.

دستگاه سیل القایی با انواع دستگاه سیل وکیوم و سیل متفاوت است. دستگاه سیل القایی مواد ترموپلاستیک را توسط حرارت القایی به همدیگر می‌چسباند. مواد ترموپلاستیک موادی هستند که در برابر حرارت قابل ارتجاع، منعطف یا نرمش پذیر هستند. معمولا از فویل آلومینیم به عنوان هادی الکتریکی و انتقال حرارت القایی برای سیل یا آب بندی کردن درب پوشش بکار می رود.

سرپوش دستگاه القایی

به طور معمول سرپوش القایی چند لایه است و از کاغذ، موم چسب و فویل آلومینیم تشکیل شده که روی در ظروف سیل می‌شود که به آن سیل آلومینیومی گفته می شود و برای انواع ظروف از جنس های پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پت و شیشه کاربرد دارد.

دستگاه سیل القایی کاربرد های فراوانی دارد که ما می توانیم با کمی تامل اطلاعات مفیدی در خصوص آنها داشته باشیم.

 

انواع دستگاه های بسته بندی سیل القایی

انواع مختلف دستگاه‌های بسته بندی سیل عبارتند از:

دستگاه سیل وکیوم، دستگاه سیل ریلی، دستگاه سیل رومیزی، دستگاه سیل القایی و دستگاه ترمو فرمینگ. در نظر داشته باشید که انتخاب دستگاه سیل حرارتی مناسب خیلی مهم است و در این باره مقاله سوالات مهم خریداران درباره دستگاه سیل به شما کمک می‌کند. در ادامه در خصوص نحوه کار و مزایای دستگاه سیل وکیوم توضیح خواهیم داد.

پس همان طور که دیدیم دستگاه سیل القایی یکی از انواع دستگاه های بسته بندی می باشد و خود نیز دارای انواع مختلفی هست که عبارت اند از:

  • دستگاه سیل القایی دستی
  • دستگاه سیل القایی اتوماتیک
  • دستگاه سیل القایی نیمه اتوماتیک

همان طور که پیش از این اعلام شد دستگاه سیل القایی بهترین نوع دستگاه های سیل القایی است.

کاربرد دستگاه سیل القایی

دستگاه سیل القایی دستی یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های سیل القایی است که در صنایع بسته بندی برای پلمپ بطری ها و ظروف شیشه ای و پلاستیکی استفاده می شود و برای کسب و کارهای خانگی و فروشگاهی مناسب می باشد. این دستگاه بسته بندی در رده دستگاه های بسته بندی ارزان قرار دارد و قیمت دستگاه سیل القایی دستی نسبت به دستگاه سیل القایی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک پایین تر است.

نکته:برای استفاده از دستگاه سیل القایی دستی به اپراتوری نیاز داریم که عملیات سیل یا آب بندی کردن درپوش ظروف را با رول سیل انجام دهد.ابتدا اپراتور واشر سیل القایی (فویل آلومینیم) را در انتهای درب ظرف قرارداده و درب ظرف یا بطری را می بندد، سپس دستگاه سیل القایی دستی را بر روی درب ظرف قرار داده و کلید شروع کار را فشار دهد.در این هنگام میدان مغناطیسی ایجاد شده و حرارت القایی باعث چسبیده شدن واشر فویل به سر بطری یا ظرف می شود.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است